Followers

Thursday, February 17, 2011

Perangai 2 X )

Busy week, damn.
Smpai 3 event Kolej in a week??? aiyooo...
hahaha..
alhamdulillah, selesai...
tapi, bak kata dotkor Mahathir, Perjuangan belum Selesai.
Aku juga hanyalah manusia biasa yang juga mempunyai masalah sosial, duit, soal2 remeh temeh dan sebagainya..
cuma membezakan aku dgn pelajar lain ialah tanggungjawab lebih sedikit dari ramai orang.. bukan besar sngat tanggungjawab aku mcm org2 lain dlam dunia nih, cuma bila kesemuanya meletup di depan muka, there's always somethings which comes first, and some thing comes last.. Unfortunately, I messed up my Priorities, yg penting tuh last....
Setelkan event dulu, baru teringat nak call parents, call grandparents... apa laaa...

Daddy always say, Sibuk mcamana pown, coll la org2 rumah (famili).. sebab apa, nak coll, sembng pown time ada ja... besok dah masok kubur, bolehka nak coll tny khabar... i noe it might sounds funny, but to me its a serious memorandum for me...

before i write about something else, i wanna clear something on my mind.... masalah org berpangkat.. aku bkn ada masalah dgn sesapa.. cuma ang kena ingat, sebelom ang ada jawatan, ang hormat semua org, skg nih ang dah ada jawatan, ang nk semua org hormat ang, tapi ang langsi dgn semua?... apa babi??? ang awat, drpd manusia jadi tuhan ka?? tak kaan?? so bljr2 la hormat org lagi..
nie dak, mntg2 ada jawatan, nak pijak kepala semua org... sekali sekala nak tunjuk senior, nak tunjuk otai, xpa la.. nih smpai selalu sngt, marah x bertempat, ang agak2 laa... mcm tuh perangai nak lead org?? mcm tuh pny perangai nak org hormat ang??

common la weyh... umur makin meningkt, grow up.... mulut tuh, aduh weyh... bukan nak kata aku nih baik, aku perfect, aku pown bahan2 org gak, tapi aku reti bajet... ang kira nak bahan semua org... x kira la boring ka, sekali sekala ka, ang kena paham effect dia dkt org lain.... aduhh.... dah laaa, malas aku nk tulis pnjg pasal kau... bnyk lagi aku nk coret di kesempatan boleh menulis nih, hahaha...

Kelas plak sem nih, mak aih... macam2 perkara terjadi... makin membuak2 cold war dlam kelas... bukan aku x tahu, cuma bwt tak tahu, cos kalau aku amik port bnyk sngt, aku yg pening... Semua assignment aku abaikan bwt sementara waktu... nasib baik la ada sahabat2 yang mengingatkan aku tentang assignment, Kumak, Loloq, Deen, Bam, Kerry, A'ap, Wawan dan semua yang pernah remind aku ttg kerja... Takde Korunk, Mati Laaaaaaa aku..

Cakap pasal kawan, aku teringat perbualan aku dgn parents aku a few months back, abah tny :kawan2 along tuh mcamana?"
"mcm tuh la abah, semua ok kot,, awat?" "along sure ka semua ok, along kena ingat, kawan kita nih, mula2 memang baik,as soon they sees an advantage dkt kita, lagi baik, pi mana pown nak ikot, tlg tuh tlg nih, janji diaowg dpt abit of our advantage, tapi bila kita dah takda, pecayalah cakap abah, brckp dgn kita pown x nak" "takda lah abah, along rasa along dah boleh pilih kawan yang baik, insyallah" ayat last Abah aku that night sebelom aku tidor " hurm, baguslah, tapi ingat la, NANTI ALONG AKAN ADA GAK KAWAN ALONG YANG BERUBAH PERANGAI, ALONG JANGAN TERKEJUT DAH LA"...
sekarang aku paham ayat abah aku, maksud abah bukan first week or first sem, it might take 2-3 years, maybe longer to really know the heart of a true friend..

Youre getting older day by day..
No matter what you are today, you're still abah and mama son, Forever.
Regreting for neglecting their words, blessed they never neglect when i'm regretting their words. thx mama n abah.

No comments:

Post a Comment